onsdag 9 maj 2007

Landslaget?

13 spelare presenterades i dagarna av en 18-mannatrupp av förbundskapten Joe Isaksson. Svenska landslaget ska till Universiaden efter vad jag har förstått.

Av de tretton uttagna höjer jag egentligen bara på ögonbrynen över en spelare och det är Len Croner. Det måste väl ändå finnas någon med högre potential eller framtida kapacitet? Exempelvis Mats Nilsson, Niclas Nordström, Lawrence Montas, Tobias Ericsson m.fl.

Mest konstigt är att inte alla i truppen presenteras. Vilka är de saknade fåren? Jag gissar på följande:


  • Marcus Nilsson
  • Kalle Sandberg
  • Urban Andersson
  • Henric Johansson
  • Klas Gustafsson

Någon däremot?

De som inte får åka iväg på långresan för att spela Universiaden tror jag är:

  • Len Croner
  • Patrik Rumin
  • Almir Ljutovac
  • Johannes Bångman
  • Niklas Carlsson

Någon som vill betta?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Henrik Johansson kan inte.....KAN KAN inte få komma med.

Han har inte dom kvaliteerna i sitt kantspel (än??) Det vore så pinsamt om han blev uttagen som spiker. Hellre vem som helst annars, ta nån framtidsman som Linus F eller Micke Renegård.

Anonym sa...

Men han är väll kanske fortfarande en av de bättre centrarna vi har i sverige

Anonym sa...

Ser du Mats Nilsson och Niklas Nordström som framtidslöften??? Håller med om att en del uttagningar är konstiga och jag saknar Montas, men han kanske spelar beach?

Själv har jag lite svårt att förstå Almirs och framför allt Patrik Rumins närvaro, men de är ju unga i alla fall. Och visst, jag vet inte vem man skulle ta istället så det kanske är rätt.

Ska Renegård med tycker jag att det borde vara som libero. Det är på den positionen han har chansen att bli riktigt bra! Ser inte honom som framtidsman på kanten om man ser till ett landslags- internationellt perspektiv.

Anonym sa...

Jo men nu är ju han (Johansson) omskolad till Kantspelare, så det vore väl dumt att ta ut honom som center.
Det är bara att inse, vi har för dåliga (KORTA) centrar i Sverige, ska man kunna hävda sig så måste man vara +2m, så är det bara.

Anonym sa...

För det första, Henke skulle aldrig komma med som spiker som han är nu. Hans plats i landslaget är fortfarande i mitten. Men nu ska han operera knät så han är inte med på ett tag i blågult. Och Lawrence skall väl lägga av med hårt golv??

Anonym sa...

Vad är det för knäoperation?

Anonym sa...

Almir är helt klart rätt man att åka på Universiaden. Föresten så har Renegård tackat nej till landslaget.