torsdag 25 september 2008

Lite morgontrött fortfarande

Hur som helst så närmar sig ju säsongen så sakteliga. Jag vet att det snart är dags för de sista omgångarna av Svenska Cupen, men inte känns det sådär superhett direkt!

Jag tror att de flesta klubbar gärna vinner Cupen i Tierp om några veckor, men egentligen när vi summerar säsongen är det först och främst SM-vinnarna och GP-vinnarna som räknas. Cupsegrare är inte så ärofyllt. Trots detta kanske Cupen har en funktion, men då främst för lag i lägre divisioner som får chansen att "knäppa" några elitlag på nosen i riktiga tävlingsmatcher.

Inför seriestarten så vill jag fortfarande ligga lite lågt med tipsen eftersom det fortfarande inte känns helt klart vilken status alla dessa importer håller.

Om jag får önska mig EN sak inför den här säsongen så är det: MER PUBLIK!

Med den ringa mängd människor som ser på vår Elitserie så kommer ALDRIG media intressera sig nämnvärt. Vi kan försöka sälja in till TV hur mycket vi vill, men det är som att sälja sand i Sahara. Krafttag för att rekrytera publik det är vad jag vill se!

Inga kommentarer: