söndag 5 april 2009

Grand finale

Dags för final!

Örkelljunga imponerar genom att ta sig fram hela vägen till finalspel mot Falkenberg som trots allt måste gälla som storfavoriter även denna gång. Örkelljunga har visst chansen att skrälla om de kan få grus i Falkenbergs maskineri. Detta lyckades mot Hylte och kan lyckas igen.

Precis som mot Hylte gäller det att pressa bort passaren från nät genom smarta och tunga servar. Tyvärr för Örkelljunga blir detta betydligt svårare mot landslagsuppställningen Johan, Johann och Jimmie. Om Falkenberg lyckas anständigt i servemottagningen så kommer Örkelljunga inte ha skuggan av en chans.

Mitt tips är tre raka segrar för Falkenberg 3-1, 3-1, 3-0.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ju fullständig utklassning som jag inte trodde jag någonsin skulle få se i en final. Det var helt klart så att Örkelljunga gick vidare på Hyltes bekostnad pga skada på Krickan. Men som Falkenberg spelar nu hade inte Hylte heller haft något att sätta emot. Dock tror jag de kunnat stå upp bättre och bjuda på bättre fight.

Anonym sa...

Varför vann inte Hylte i 3 raka när dom är så jävla bra???

Anonym sa...

Håller med sista som kommenterar. Att dom orkar diskutera att övk skulle göra sämre motstånd! det vet vi inte nu för att ÖVK var bättre än hylte på 5 matcher! så är det bara.

Anonym sa...

om man ska vara lite nyanserad och saklig skrevs det i första inlägget att Krickans skada påverkade matchutgången i semin. som ett svar på frågan i andra inlägget. (kan folk inte läsa?)

jag trodde övk skulle bjuda större motstånd i finalen, så som de spelade i semin. men tror också att om hylte varit skadefria hade de stått upp bättre i en final, mest pga mental styrka. men de hade ändå fått stryk för falkenberg imponerar.

och är det bara jag som är djupt konfunderad över danskens coachning???