onsdag 26 augusti 2009

Storm på bakgården

Det verkar som om ett antal personer i ankdammen/volleybollens bakgård Sverige nu har retat upp sig på att Jonathan Angel valt att flytta hem till Falkenberg inför hösten och inte stannar kvar på RIG.

Här är min syn på saken:

- Utvecklas han bättre i Falkenberg eller på RIG den kommande säsongen?
Svar: Självklart utvecklas han bäst i Falkenberg där han kommer få chansen att träna och spela i en miljö med bättre spelare.

- Är det fel av Falkenberg att försöka få hem honom?
Svar: Nej, de saknar spelare till sitt elitserielag och han kan fylla en roll i laget. Att ge honom detta erbjudande kan inte vara fel?

- Blir det problem för RIG i Elitserien pga detta "avhopp"?
Svar: Vad har det för betydelse hur det går för RIG? Nu får en annan spelare chansen att spela mer istället.

- Varför blir det en diskussion om detta?
Svar: Andra klubbar är avundsjuka och tar chansen att racka ner på Falkenberg och tränarna på RIG är oroliga för att fler ska välja att spela med sina klubblag istället för att satsa vidare på volleybollgymnasiet.

Läs diskussionerna på: http://sillyvolley.forum24.se/sillyvolley-about4-75.html

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nån i Linköping verkar ha retat upp sig, men vem skulle de kunna plocka hem? http://www.teamvalla.com/index.php?cid=1007&visaSida=89&visaMall=30&visaSida2=40&showId=1086

Spelare sa...

Självklart är det inte fel av falkenberg, men jag skulle nog vilja ställa mig frågan om det är så bra att bryta med träningsgruppen på den sociala biten, det är inte många som får chansen att bo under 3 år med några polare och träna volleyboll varje dag, jag menar på det att man kanske ska låta utvecklingen ske i lugn takt, Angel har en massa härliga år framför sig i elitserien och kanske andra ligor.

DEt andra jag fruktar lite över är träningsomställningen Angel är ung
och hans kropp är van vid den träning han får på gymnasiet, visst är det jätte bra träning där, men i Elitserien är det en helt annan nivå och helt andra krav ställs. Själv när jag började gymnasiet så blev det för hårt med tanke på vad jag va van vid innan, resultat- operation... När jag sedan slutade gymnasiet och begav mig till elitserien upprepade sig denna historia ny operation eftersom kroppen ej var van vid det och denna på ett annat ställe.

Jag hoppas bara att vi inte tappar Angel till skadornas värld för han ger sig in för tidigt i elitserien... han kan hjälpa ssvensk volleyboll mycket io framtiden. Men ha lugn och ro bara Jonathan...din tid kommer , va så säker!

Anonym sa...

Till svar på första inlägget!
Fredrik Gustavsson och Erik sundberg. (två troliga starters i år). Båda från Team Valla.

Anonym sa...

Det är onödigt av Falkenberg. Jag förstår dock Angel som klart blir smickrad.