onsdag 14 oktober 2009

Rätt rad!

För en gångs skull hade jag rätt i mina tips! Alla resultat i Svenska Cupens kvartsfinaler gick som jag förutspådde. Jag hade inte koll på att även bästa tvåan gick vidare till semifinalspelet.

Habo verkar vara lite starkare än jag trott på förhand och pressade tydligen Örkelljunga ordentligt. Tierp imponerar stort medan jag än så länge sätter ett frågetecken för Sollentuna. Visst borde de vara lite bättre redan nu? Linköping är inte bra utan sina importer, men när de nu anländer blir de väl ett topplag? Hylte har en rekordtunn trupp och kan få bekymmer om de inte lyckas värva en bra utlänning. Vingåker är starkare än vad åtminstone jag hade trott. Det kanske kan bli en spännande och jämn Elitserie i år ändå?

Nu väntar elitseriepremiär och det är väl på sin plats med någon form av försäsongstips. Jag väljer att tippa fram till GP-strecket, dvs. de första åtta omgångarna:

1. Falkenberg
2. Tierp
3. Linköping
4. Vingåker
5. Örkelljunga
6. Sollentuna
7. Habo
8. Hylte
9. RIG

Låt oss se om jag kan ha rätt ännu en gång. Förresten så undrar jag varför det inte presenterats någon statistik från Svenska Cupens kvartsfinaler? Inte heller var det någon hotline i helgen. Det känns som ett steg bakåt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Rätt rad :-)

1. Falkenberg
2. Sollentuna
3. Tierp
4. Linköping
5. Örkelljunga
6. Vingåker
7. Habo
8. Hylte
9. Rig

Anonym sa...

1. Tierp
2. Falkenberg
3. Linköping
4. Sollentuna
5. Vingåker
6. Örkelljunga
7. Hylte
8. Habo
9. Rig

Anonym sa...

1. Sollentuna
2. Falkenburg
3. Linköping
4. VVK
5. Örkelljunga
6. Tierp
7. Hylte
8. Habo
9. RIG (0-16)

Anonym sa...

1. RIG (16-0!)
2-9. Who cares?!?