tisdag 23 oktober 2007

Neggo

Jag kanske var lite väl negativ i mitt senaste inlägg. Jag tycker fortfarande att det är dystert att cupen avgörs utan bägge förra årets finalister i SM-slutspelet. Nåväl, det kan kanske bli en ganska kul tillställning ändå. Lite av ett "mini-GP". Statusen är inte den högsta, men ok. Det blir ju någon som blir historisk. När spelades Svenska Cupen senast och vem vann då?

I helgen bjuds återigen på Elitvolleyboll och det ska bli myckt spännande. Jag hoppas att det nu kommer mycket publik till Örkelljunga, Habo, Tierp, Sollentuna och Falkenberg. Jag tror att helgens topplista för publik slutar enligt följande:

1. Falkenberg (fullsatt?)
2. Tierp (nyförvärven lockar?)
3. Habo (brukar vara ok)
4. Sollentuna (har 08-orna fattat att de borde gå?)
5. Örkelljunga (eller har intresset vaknat igen?)

En helt annan sak - är det någon som vet om volleyboll har kommer in i SVT24:s slutspelsbevakning till våren? Nu har väl innebandyn sålt sina rättigheter till TV4? En öppning för världens bästa sport volleyboll? Återigen - gör vad ni kan och påverka! Kanske är det just mer publik som behövs om vi ska ha en chans?

Inga kommentarer: