torsdag 18 oktober 2007

Svenska Floppen

Satsningen på en cup i svensk volleyboll visar sig bli rena rama floppen. Falkenberg och Hylte har trots att de anmälde sig i våras nu dragit sig ur cupen. Katastrofalt dålig stil av två klubbar som borde agera föredömen! Skäms!

Nu kan man lika gärna lägga ner hela skiten - eller? Vi får hoppas att övriga ansvarstagande klubbar fullföljer och försöker göra något riktigt bra av detta. Borde det inte finnas en bestraffning om man hoppar av en cup som man är anmäld till?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är tråkigt att de drar sig ur, men jag måste hålla med Hylte om att det varit dålig information kring spelscheman och speltider. Så det kan man helt klart göra bättre nästa år.

Sen att Hylte och Falkenberg inte har längre har möjlighet till att ta hem "trippeln" (Cupen, Ligan och Grand Prix) är deras eget fel =)

Unknown sa...

Jeg må indrømme at det virker meget mærkeligt.

Havde jeg siddet i en klub og iKKE fået oplysninger havde jeg selv taget initiativ til at skaffe dem. Det er vel ikke nogen større overraskelse?

Jeg synes selve idéen om en CUP- (dansk POKAL)-turnering er en god idé. Dog synes jeg det er underligt at den skal hastes sådan igennem i efteråret. I andre sportsgrene er cupen ofte midtvejs finalen som der spilles for at være med i, men det er jo her i har jeres underlige grand prix.

Måske det svenske midt-vejs Grand Prix ligger i vejen for en sådan udførsel?

Fakta er at man nu har to delvejs turneringer der let kan blive lunkne. I denne forbindelse kunne man jo rykke pokalen længere i kalenderen?

Olafsen