onsdag 31 oktober 2007

Nordiska cupen

Ett intressant initiativ att starta en Nordisk liga. Frågan är hur många bollar de utomfinska lagen tar i finalen. Jag vet inte mcyket om danska och norska lag, men än mindre om isländska. Lite underligt att Habo bara behöver vinna en match och Falkenberg tre för att kunna gå vidare! Okej jag vet, det är en start på något som vi får hoppas kan växa till sig framöver. Någon som vet om det finns en stor pott med pengar för vinnaren? Annars tror jag inte att det går att få denna nymodighet att överleva så värst länge...

Kan man följa matcherna live någonstans? Jag har inte hittat något om detta.

Lite kul att arrangörerna nästan har samma hemsida: www.fvbk.nu och www.fvbk.no!

3 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.volleyboll.se/t2.aspx?
p=707600&x=1&a=1110159

"De två grupperna som spelas i Sverige kommer bevakas av Hotline!"

Volleyfanatic sa...

Självklart! Vad bra!

Anonym sa...

Är det vinterstängt på V-fan?
Skitsnackskanalen har fortfarande sommarstängt så jag hoppas att det kommer mer kloka rader här snart???