onsdag 15 oktober 2008

Cuptips

Jag är troligen en av Sveriges sämsta tippare (vis av erfarenhet från förra säsongen), men här är ändå ett kvalificerat försök:

Vingåker - Örkelljunga 3-1
Vingåker har ett lag som är inspelat och komemr att bli svårslagna så här tidigt på säsongen. De unga grabbarna i laget har dessutom växt till sig. Örkelljunga ger inte upp utan motstånd, men håller inte uppe spelet hela tiden.

Tierp - Habo 1-3
Habo är också samspelta som lag och har varit starka på försäsongen, seger över självaste Fakenberg imponerar stort. Tierp har många nya spelare och kan få svårt i helgen.

Final: Vingåker - Habo 3-0
Vingåker spelar skjortan av Habo och försvarar cupguldet!

3:e pris: Örkelljunga - Tierp 2-3
Tierp vill visa sin hemampublik att de kan spela boll och vinner en tuff fight mot Örkelljunga.

Om detta slår in - vänligen kalla mig Oraklet framöver!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har heller inga större meriter när det gäller tippande men jag ska försöka göra ett försök:


Semi 1: Vingåker - Örkeljunga 1-3
Här beror det till stor del på om Egan och deras andra utländska spiker är på plats. Men Örkelljunga har redan några vassa utlänningar på plats och bör vinna även om Egan står på andra sidan nätet.

Semi 2: Tierp - Habo 2-3
Imponeras också av Habo's seger över Falkenberg men är osäker på vilket manskap som Falkenberg spelade med och därför tror jag matchen blir jämn men ändå med samma slutsegrare.


3e pris: Vingåker - Tierp 2-3
Det här var nog den svåraste matchen att tippa. Vingåkers lag kan säkert kriga sig till 5 set men Tierps hemmapublik bör kunna pusha spelarna till åtminstone en seger på hemmaplan. Om Vingåkers MVP, Egan, är på plats så tror jag istället på en Vingåker seger med efter minst 4 set.


Final: Örkelljunga - Habo 3-1
Känner att jag kanske överskattar Örkelljungas nyförvärv men jag tror de har lärt sig nått från tidigare år och värvat bra spelare i år och därför bör ta hem finalen mot Habo efter 4 set.